Tieto: Proaktiivisuutta asiakastiimeittäin

17.7.2019 Mikko Paalasmaa

Asiakkuuksien kehittäminen

Lähtökohtana oli kehittää asiakkaamme asiakastiimien proaktiivisuutta loppuasiakkaan kannalta, parantaa asiakkaan asemaa luotettavana neuvonantajana sekä luoda lisämyyntimahdollisuuksia.

Kehitysideoista käytäntöön

Yhdessä asiakkaan kanssa rakennettiin 7 kuukauden kehitysohjelma, jossa 11 asiakastiimiä ja yli 70 henkeä työstivät työpajoissa kehitysideoita asiakkaidensa toiminnan kehittämiseksi hyödyntäen proaktivisuuttakorostavaa käytännön läheistä työmallia ja myynnin valiokäytäntöjä. 

Asiakastiimit saivat käytännön tukea työpajan jälkeen kehitysideoidensa jatkotyöstämiseksi ja testaamiseksi asiakkaillaan. 

Lopputuloksena konkreettisia ideoita ja merkittäviä kustannussäästöjä

Jo kolmen kuukauden kuluessa loppuasiakkaille näkyi konkreettisia ehdotuksia, parhaimmassa tapauksessa merkittävänä miljoonaluokan kustannussäästönä. 

Tieto

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. Tiedon pääkonttori sijaitsee Espoossa. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 15 000 ammattilaista lähes 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa.